tirsdag den 12. juni 2012

Frøkagen

Som beskrevet i et tidligere indlæg, skulle Hr. Hollensen have en kage med frø/sø-tema til sin fødselsdag.

Det endelige resultat kom til at se sådan ud:


Kagen bestod af:
Hvide kagebunde
Hvid chokoladecreme
Lime/Ingefær-mousse
Overtrukket med tyndt lag marcipan og pyntet med fondant


Jeg blev meget tilfreds med især græsstrående på siden af kagen, da de endte med at se levende ud.
Jeg kunne godt have tænkt mig at åkanderne var mere foldede ud, og at bladende var i varierende højde, og arrangeret på en mere levende måde, men jeg havde svært ved at finde en god form til dem.

Jeg lavede græsstrående ved at lave "baner" af fondant i ca. 4 cm bredde. Derefter skar jeg små stykker på skrå, så de kom til at ligne de individuelle strå. Jeg brugte tre forskellige farver grøn.
Åkande bladende er lavet af cirkler, hvor jeg har skåret en trekant ud.


Lidt detalje-billeder:





Ingen kommentarer:

Send en kommentar