torsdag den 18. april 2013

Tærter - take one.


Jeg holder meget af at bruge hele dage i køkkenet. Starte morgenen med en kop the mens jeg planlægger dagens udskejelser, derefter en kort shoppingtur for at hente de nødvendige ingredienser (og få frisk luft) og så ellers gå i gang.

Jeg har besluttet mig for, at jeg gerne vil være nogle grundteknikker. Jeg kan efterhånden lave meget komplicerede opskrifter, men vil gerne kunne grundteknikkerne uden ad.
I første omgang blev det Pate Brisée (en "halv-butterdej").

Jeg må indrømme at jeg undervurderede opgaven noget, fordi jeg tænkte at jeg nok ville være færdig i løbet af et par timer. Det viste sig dog at tage ca. dobbelt så lang tid som forventet, men det var et meget tilfredsstillende resultat.
Min mand var på ingen måde ked af at være prøveklud :)




Dette er slutresultatet. Det blev både til en madtærte og fire små tærter. 

I madtærten var der porre, bacon og ost. 
De små tærter var: æbletærte med marcipan og kanel (tallerknen), hindbær tærte med marcipan (højre), brombærtærte (toppen) og blåbærtærte med mørk chokolade (venstre)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar