torsdag den 18. april 2013

Guddommelig Gulerodskage

Denne kage er én jeg har "arvet" fra min mor, som selv har fået den fra en anden. Det var den første kage hun lærte mig at lave på egen hånd - og kagen er med tiden blevet min "go to" kage. Den er nem, hurtig og så smager den så helt fantastisk godt at man som oftest har lyst til et stykke mere.

Gulerodskage med cream cheese frosting.
Sukkerblomsterne er fra Bianca.

Kagen er rigtig lækker både med og uden topping. Den er perfekt til at tage med ved forskellige arrangementer, da de fleste kan lide den, fordi den er tilpas mild i smagen.

Ingredienser:
300 g mørk farin
3 dl smagsneutral olie (fx. raps- eller majsolie)
4 æg
275 g mel
1 tsk vaniliesukker
2 tsk bagepulver
1/2 tsk salt
1 tsk natron
2 tsk kanel
375 g revne gulerødder
35 g groft hakkede nødder (hassel, cashew, mandler eller andet)

evt:
1 dl rosiner
100 g grofthakket chokolade
revet ingefær

Fremgangsmåde:
Bland farin, olie og revne gulerødder i en stor skål. Tilsæt herefter resten af ingredienserne i og rør til ingredienserne er blandet.
Bages ved 185 grader i ca. 30 min. Stik i kagen for at tjekke om kagen er færdig - når der ikke hænger noget fast, er kagen færdig. 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar