søndag den 11. november 2012

Fødselsdagskage: Bamse & Kylling

Min søde niece, Katrine, fyldte to år - og i den anledning havde hendes lige så søde forældre bedt mig om at lave en kage. Det endte med at blive en kage med Bamse, Kylling og Ælling på svømmetur.

Da jeg ikke havde så lang tid til at lave kagen i, valgte jeg at bruge noget fyld jeg kendte godt - nemlig klassikeren: hindbærmousse og tobleronecreme.
Den blev overdækket med et tyndt lag marcipan og så pyntet med fondant.
Figurerne er modelleret i fondant også - Hr. hollensen stod for Bamses halstørklæde, det klarede han ret godt! ;)

Da fødselsdagsbarnet så kagen, blev hun så begejstret at hun forsøgte at samle kagen op med hænderne...heldigvis overlevede den ;) Hindbærmoussen var dog blevet lidt blød, så kagen "buler" på siderne...Man kan jo ikke være lige heldig hver gang :)


Bamse

Kylling

Ælling

2 kommentarer:

  1. Den er altså bare blevet SÅ fin :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Temmeligt forsinket, men tak skal du have søde Bianca :) Jeg må også indrømme at jeg er voldsomt stolt!

      Slet