fredag den 12. oktober 2012

Vejen til 140 mini cupcakes

Min gode veninde har, sammen med sin tvillingesøster, bandet Strawberry Blonde og den 10. Oktober udkom deres nye album. I den forbindelse havde de bedt mig om at stå for nogle mini cupcakes til deres release party.

En ret sjov - og også meget stor - opgave, som jeg har gået og været meget spændt på at komme igang med.

Men hvordan søren laver man 140 mini cupcakes i et ganske almindeligt køkken, med kun 1 ovn? Og hvordan får man dem fragtet fra hjemmet, til koncertstedet? Svaret er med god planlægning og meget, meget stor forsigtighed.

Jeg valgte at lave 2 forskellige slags cupcakes - så er der lidt til enhver smag - det endte med at være
"Red Velvet" og "Vanilje", som begge blev pyntet med IMBC. Red Velvet-kagerne havde dog IMBC med limesmag.
Inspirationen til selve dekorationen er hentet fra deres nye albumcover som du kan se herunder.
Den ene får splintret glasstykker og den anden en "rubiks cube" i samme farver som på billedet.



Det endelige resultat - det kan være lidt svært at se 'glasstykkerne', 
men de så fine ud i virkeligheden


Processen
Jeg valgte, af flere årsager, at bage alle kagerne først. Så var jeg sikker på at de smagte godt (eller at jeg kunne nå at bage nogle andre), nåede at køle af og jeg havde overblik over hvor mange cupcakes der kunne blive til. 
Derefter satte jeg mig ned og begyndte at lave "dimser" til Rubiks Cuberne - som du kan se på billedet herunder, er det noget af en opgave.

Det ligner lidt Ludo...
De samlede Rubiks Cuber

Jeg nåede desværre ikke at tage billeder af glasset, eller af alle kagerne samlet, fordi jeg nåede at blive færdig kort tid før de skulle afleveres.
Det var dog en stor success, og de blev alle spist!

Tak fordi du læste med - og god weekend!






Ingen kommentarer:

Send en kommentar