lørdag den 6. juli 2013

Bryllupskage med en historie

Der har været lidt stille på bloggen den seneste tid, bl.a. på grund af eksaminer, men også på grund af dette projekt:
En bryllupskage til 60 personer, som fortalte historien om brudeparret.

Kagen blev lavet til et vennepar, som skulle giftes i slutningen af Juni. De ønskede sig en kage som ikke var alt for tøset og traditionel. Samtidig kunne de godt tænke sig en kage som var personlig, og fortalte noget om dem, om hvad de kunne lide og deres historie. Derudover eeeeelsker bruden chokolade, så den smag skulle spille en prominent rolle i kagen.

Det blev til en kage i 1 lag, med en kampvægt på 12 kg og målene 60*70*6 cm.
Da kagen var for stor til mit køleskab, skulle den lægges sammen i 4 stykker, for derefter at blive samlet og pyntet på dagen. Mit lille køkken blev virkelig sat på prøve, da det jo slet ikke er gearet til sådan en opgave. Jeg tror jeg venter noget tid inden jeg kaster mig over sådan et projekt igen ;)

Kagen bestod af:
2 * lyse bunde
1* chokoladebund

Mørk chokolademousse med hasselnødde-krokant
Jordbærmousse med friske jordbær

Smurt op med palmin smørcreme og dækket med marcipan.
Pyntet med fondant.




Kagens pynt består af 3 dele: byen, natur og vandet. Parret holder meget af kultur og natur, og han friede ved Langesø.
Når jeg kigger på den, er jeg rigtig stolt og tilfreds, selvom der er mange detaljer jeg kunne have ønsket mig var anderledes, men sådan er det jo nok altid, at tankerne ikke er lig udfaldet.

Lidt flere detaljebilleder:




Og endeligt: et billede af mit køkken, efter jeg havde afleveret kagen, og efter rengørring!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar