torsdag den 20. marts 2014

Postmand Per Kage

I November fyldte min søde niece Katrine 3 år, og i den anledning skulle der selvfølgelig bages en kage. Udover det er sjovt for hende at få en kage, var det også en tiltrængt pause fra opgaveskrivningen, sådan pludselig at skulle give sig tid til det kreative.



Sidste år lavede jeg en Bamse, Kylling og Ælling kage til Katrine, og da jeg spurgte hende og hendes mor om de havde ideer til tema eller smag var svaret klart: de ville faktisk allerhelst bare gerne have en kage ligesom sidste år (så den må have gjort et godt indtryk ;) ). Jeg dog lov til at få frit slag med temaet, så valget falgt på Postmand Per da Katrine havde snakket en masse om det, sidst vi sås.

Indholdet af kagen er dog det samme som sidste år: lyse bunde, tobleronecreme og hindbærmousse. Dog smurte jeg den denne gang op med palmin smørcreme med mandelsmag. Bilen er lavet af chokoladekage, samlet og smurt op med palmin smørcreme. Begge dele af overtrukket med fondant, og figurerne er lavet i gumpaste.



1 kommentar: